Privacyverklaring Movinc BV

Privacyverklaring
Movinc

Versie mei 2018.

U wilt zich ook online vrijelijk kunnen bewegen

Bedankt voor u bezoek aan onze website www.movinc.nl waar helderheid een groot goed is. Bij nadere interesse meldt u zich aan deelname aan een programma, training of masterclass of u doet een aanvraag voor een gesprek en/of informatie. Daarbij laat u online sporen na en/of persoonlijke gegevens achter.

Dat vraagt om bewust informeren en beveiligen

Als onderneming zijn wij verplicht u te informeren over de omgang met uw persoonsgegevens. Wat ermee gebeurt, met welk doel, en hoe ze worden bewaard en beveiligd. Dat staat verwoord in deze Privacyverklaring. Deze dient beknopt, transparant, begrijpelijk en gemakkelijk toegankelijk te zijn. Die waarden liggen zo dicht bij wat wij -onder meer- wil uitstralen met onze website.

Uw gegevens worden zorgvuldig, vertrouwelijk en respectvol behandeld

Uiteraard. Als u u aanmeldt voor de nieuwsbrief gebruiken wij uw gegevens alleen voor dat doel. Als u een gesprek of informatie aanvraagt via de button naar het contactformulier, gebruiken wij uw e-mailadres of telefoonnummer om contact met u op te nemen. De persoonlijke toelichting die u er eventueel bij vermeldt, verlaat onze mailbox niet. Als u zich opgeeft voor een training of masterclass gebruiken we uw gegevens voor verdere correspondentie over inhoud training, data en tijd, voorbereiding op ‘training en coaching’ en eventuele betalingen. Over dat alles hieronder in detail meer.

Over welke persoonsgegevens gaat het precies?

Doordat u de website bezoekt, een contactformulier invult, en/of gebruik maakt van de diensten van Movinc, worden uw persoonsgegevens verwerkt: voor- en achternaam, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres (het adres vanaf waar de website is bezocht, oftewel de gebruikte internetverbinding) en gegevens over uw activiteiten op de website. Verder worden er van deelnemers van training en coaching persoonlijke gegevens vastgelegd ter voorbereiding op hun ontwikkeltraject en gegevens van resultaten en evaluaties.


Waarom worden die opgevraagd?

Om contact met u op te nemen en om de dienstverlening te kunnen uitvoeren. Wij gebruiken uw naam en contactgegevens logischerwijs om contact te onderhouden en u te informeren over relevante, aan de diensten gerelateerde zaken. Onze dienstverlening is inclusief alle support buiten de dienstverlening om, en alle informatie die u per mail deelt, wordt zorgvuldig opgeslagen. Telefonisch gedeelde informatie of informatie uit training en coaching wordt in sommige situaties schriftelijk vastgelegd. Uw gegevens worden tevens verwerkt om nieuwsbrieven te versturen of u anderszins te informeren over onze bedrijfsactiviteiten, en om bezoekersgedrag te analyseren ter verbetering van de website.

Wat gebeurt er niet met uw gegevens?

Uw gegevens worden niet verkocht aan anderen. Ze worden ook niet gebruikt om uitgebreide bezoekersprofielen samen te stellen, noch voor besluitvorming op basis van geautomatiseerde verwerkingen (dat wil zeggen, door computerprogramma’s of -systemen zonder tussenkomst van een mens).

Worden uw gegevens met derden gedeeld?

Ja, uitsluitend als dat noodzakelijk is vanwege een wettelijke verplichting of een gerechtvaardigd belang zoals redelijke bedrijfsuitoefening:

  • bank, vanwege de verwerking van betalingen
  • belastingadviseur, vanwege inzage in facturen met adresgegevens
  • externe trainers, voor de voorbereiding van hun trainingen
  • websitehoster, voor de opslag van gegevens uit contactformulieren
  • Google Analytics, voor de analyse van bezoekgegevens website

Met deze ‘verwerkers’ zijn verwerkersovereenkomsten gesloten.

Nieuwsbrief

Onderaan iedere nieuwsbrief vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden.

Wat gebeurt er terwijl u surft?

Technische- en functionele cookies worden gebruikt om onze website naar behoren te laten werken en het gebruiksgemak te garanderen. Tracking cookies worden door ons niet gebruikt. Daarnaast worden via Google Analytics algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres.


Cookies – laat ze voor u werken

Een cookie is een klein en eenvoudig tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan een website wordt opgeslagen op uw computer of mobiele apparaat. Via de instellingen van uw internetbrowser kunt u zich afmelden voor cookies (niet meer opslaan), alle eerder opgeslagen informatie verwijderen, en een melding laten geven bij verzending van een cookie. Let er wel even op dat sommige websites minder goed kunnen functioneren als u alle cookies uitschakelt.

Google Analytics – op privacy-vriendelijke wijze

Daarmee wordt bezoek- en klikgedrag op de website geanalyseerd. Die informatie wordt door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten en verwerkt in rapporten over het functioneren van de website. Op de websites van Google en Google Analytics vindt u hun privacy beleid met meer informatie.

Dit verzamelen van gegevens gebeurt op een privacy-vriendelijke manier; het unieke klantgedeelte van het IP-adres heb ik geanonimiseerd, ‘gegevens delen’ is uitgezet, en er wordt geen gebruik gemaakt van een combinatie van andere Google-diensten met Google Analytics.

Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Hier hebben wij geen invloed op.

Uw gegevens zijn goed beveiligd

Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus. Uw gegevens worden online opgeslagen (‘in the Cloud’) bij Apple in een beveiligde omgeving, onze computers zijn met passende en doelmatige technische maatregelen beveiligd (waaronder Sophos), veiligheidsupdates van software worden direct toegepast, en de website maakt gebruik van een betrouwbaar SSL-certificaat. Een SSL-verbinding kunt u herkennen aan het slotje en het woord ‘veilig’ voor de URL.

Hoe lang blijven uw gegevens bewaard?

Niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. Concreet: de gegevens van bestaande cliënten worden niet langer bewaard dan twee jaar na afloop van het laatst genoten persoonlijke contact. De gegevens van potentiële opdrachtgevers en cliënten worden niet langer bewaard dan twee jaar na het eerste contact indien er geen overeenkomst tot stand komt. Er is een uitzondering: net zoals elke ondernemer zijn wij wettelijk verplicht onze administratie, inclusief facturen met adresgegevens, zeven jaar te bewaren.


Klopt er iets niet, wilt u uw gegevens laten verwijderen?

Neem contact op en wij maken het voor u in orde, uiterlijk binnen twee werkdagen. Mocht u er aanleiding toe zien, dan kun je bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens en/of een klacht indienen bij de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens.

Heeft u tips, vragen of andere feedback?

Neem ook dan contact op met:

Movinc BV
Margreet Oostenbrink (gegevensfunctionaris)
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
+31 6 30726666

Movinc BV  kan deze privacyverklaring aanpassen. Nieuwe versies worden altijd op de website gepubliceerd. Wij raden u daarom aan om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u op de hoogte blijft van wijzigingen.

0
0
0
s2sdefault